donderdag 10 mei 2012

Ghost The Musical - Piccadilly Theatre



‘Ghost’ zag ik voor de tweede keer. Vorig jaar toen ik deze nieuwe musical voor het eerst zag was ik niet onverdeeld enthousiast. 
Inmiddels staat de tweede cast op het podium en met een leuke aanbieding midden rij J in de stalls een mooie gelegenheid om deze productie een tweede kans te gunnen. De nieuwe Sam en Molly Mark Evans en Siobhan Dillon zijn fantastisch. Mooie zangstemmen en eerlijk gezegd geloofde ik hun verhaal veel meer, ik was in ieder geval dit keer wél ontroerd. Ook Sharon D. Clarke als Oda Mae Brown zingt en speelt de sterren weer van de hemel. Fantastisch!
Verder blijven mijn kritiekpunten op deze musical overeind. De muziek van Dave Stewart en Glenn Ballard is volledig inwisselbaar en er is opnieuw weinig van blijven hangen. Het nummer ‘Ball Of Wax’, gesneuveld op Broadway en vervangen door ‘You Gotta Let Go’, zit nog steeds in de Londense versie. Gelukkig want dat is één van de weinige nummers die in een musicaltraditie is geschreven.
Qua decor, belichting en staging en effecten blijft ‘Ghost’ een fantastische ervaring. Of dat genoeg is om als musical stand te blijven houden zal de tijd wel leren.
Deze voorstelling zag ik 's middags op donderdag 10 mei 2012
© Sean Ebsworth Barnes