dinsdag 10 mei 2011

Jersey Boys - Prince Edward Theatre


Weinig dinsdagmatinees in Londen daarom een tweede bezoek gepland aan ‘Jersey Boys’. Een goed gemaakte en solide show over de geschiedenis van Frankie Valli & The Four Seasons. 

Ik heb erg genoten van de geweldige performance van Ryan Molloy die al sinds het begin van de West End run Valli speelt, zij het nu alternerend met Jon Lee. De overige hoofdrollen zag ik nu voor het eerst : Matthew Wycliffe als Bob Gaudio, Jon Boydon als Tommy DeVito en Eugene McCoy als Nick Massi.

Ik dacht dat met een tweede bezoek mijn mening misschien te veranderen maar ook dit keer weet deze voorstelling mij niet echt te raken. Het grootste probleem is dat het script eigenlijk niet meer is dan een chronologische opsomming van de carrière van deze succesvolle groep, maar veel verrassende plotwendingen zitten er niet in. Maar dat is wellicht niet waar het publiek bij dit soort juke-box musicals op zit te wachten. Opnieuw betrap ik me erop dat deze groep en Frankie Valli in zijn solo carrière toch wel heel veel grote hits hebben gehad.

‘Jersey Boys’ heeft een mooi basic design van Klara Zieglerova en de belichting van Howell Binkley en de verrassende Pop-Art-achtige projecties die geïnspireerd lijken op het werk van Roy Lichtenstein leveren mooie toneelbeelden op.

© foto Hugo Glendinning