vrijdag 8 maart 2013

Singin' In The Rain - Palace Theatre


Deze dag in Londen is het bijna letterlijk zingend door de regen. Al vanaf het moment dat ik ´s ochtends het hotel verlaat druppelt de regen gestaag de hele dag door neer. Hoe toepasselijk is dan deze voorstelling.
Vorig jaar zag ik ‘Singin’ In The Rain’ voor het eerst en een uitgebreid verslag daarvan is elders op dit blog na te lezen. Achteraf gezien ben ik heel blij dat ik deze musical nog heb gepland omdat deze week bekend is gemaakt dat al op 8 juni 2013 de laatste voorstelling wordt gespeeld. Een onverwacht snelle exit voor deze heerlijke show.
De nieuwe cast die in het Palace Theatre voor het voetlicht treedt is fantastisch. Adam Cooper speelt nog steeds de hoofdrol van Don Lockwood en het trio hoofdrolspelers is nu aangevuld met Louise Bowden als Kathy Selden en Stephane Anelli als Cosmo Brown. Bowden speelt Kathy fantastisch en zet de rol wat brutaler en levendiger neer dan Scarlett Strallen deed. Anelli als Cosmo heeft de lachers in het publiek al snel voor zich gewonnen door zijn geweldige mimiek en geeft zijn karakter een enorme levenslust mee.
Een andere nieuwkomer in de cast is Jennifer Ellison als Lina Lamont die ondanks het ietwat onsympathieke karakter dat ze speelt je toch weet in te palmen. Bijzonder grappig en met een perfecte timing.
Deze humorvolle kleurrijke productie is uitstekend met een geweldige cast die in een ongelooflijke kwaliteit de sterren van de hemel zingt en danst in de grote shownummers.
Verder blijft ‘Singin’ In The Rain’ een heerlijke avond in het theater waarvan ik enorm heb genoten. Dit keer had ik geboekt in de ‘splash zone’ op rij E. Waar ik zat viel het reuze mee maar Adam Cooper had er deze avond enorm veel zin in wat bij de pauze finale resulteerde in een huilend nat kind op rij A. En als het waterballet bij de grote finale nog een keer losbarst houden twee opgetutte oudere dames het voor gezien en banen zich nors kijkend een weg naar de uitgang. Een man in één van de zijbalkons heeft het beter naar zijn zin getuige het feit dat hij bij het slotapplaus met zijn uitgeklapte geel gekleurde paraplu enthousiast staat te zwaaien hetgeen ook bij de cast niet onopgemerkt blijft. Opgetogen verlaat ik het Palace Theatre waar het buiten nog steeds regent. Nou ja wat maakt het uit denk ik ...
‘Singin’ In The Rain’ is en blijft een absoluut feest en ik kan iedereen aanraden om deze eerlijke en heerlijke musical op de valreep nog te gaan zien.
Deze voorstelling zag ik 's avonds op vrijdag 8 maart 2013
© foto Manuel Harlan