zaterdag 2 oktober 2010

The Woman In Black - Fortune Theatre


Door de afgelasting van de voorstelling van ‘Passion’ had ik ineens een niet ingevulde theateravond in Londen. Waar ga je een half uur voor aanvang dan naar toe ? Vast van plan om te kijken of ‘Oliver!’ nog een plaats vrij had, werd op weg naar Drury Lane mijn oog weer getrokken door het naast gelegen Fortune Theatre waar al 21 jaar met veel succes ‘The Woman In Black’ staat. Ik was er nog nooit aan toegekomen om daar eens naar toe te gaan en hier lag de kans.
Toen ik daar aan de box office vertelde van de afgelaste voorstelling kreeg ik ook nog eens 50% korting op het kaartje omdat beide theaters tot de Ambassadors Group behoren. Over uitstekende service gesproken ! Ik kreeg een mooie plaats voor £ 20 op rij 3, één van de ‘scary seats’ fluisterde de dame achter de kassa me nog toe. Leuk …
Ik ben blij om deze voorstelling een keer gezien te hebben maar kan er niet echt lyrisch over zijn, misschien wel omdat de verwachtingen te hoog gespannen waren. Het uiteindelijke plot zie je al lang tevoren aankomen, al zitten er wel een aantal effectieve schrik effecten in en wordt door de knap opgebouwde structuur van het toneelstuk (gebaseerd op een verhaal van Susan Hill, bewerkt door Stephen Mallatratt)  de spanning langzaam maar zeker tot een hoog niveau opgevoerd.
Buiten kijf staat dat de twee hoofdrollen, Michael Mears als Arthur Kipps en Orlando Wells als The Actor een buitengewoon goede prestatie neerzetten. Een genot om naar te kijken.