donderdag 30 september 2010

Priscilla Queen Of The Desert - Palace Theatre


‘Priscilla Queen Of The Desert’ blijft een heerlijke over-the-top voorstelling die ondanks alle jolijt en kleur een aantal prachtige en ontroerende momenten kent. Mijn vorige verslag is nog te lezen al speelt nu de nieuwe cast in het Palace Theatre.

Oliver Thornton speelt altijd nog de rol van Adam/Felicia. Hij zet een erg leuke performance neer al kon ik zijn lachje niet loskoppelen van Janice uit de sitcom ‘Friends’. Thornton is erg grappig in de vrolijke scènes maar zodra de rol wat dieper ging vond ik hem niet erg overtuigen.

Don Gallagher is de opvolger van Tony Sheldon als Bernadette en het is natuurlijk erg lastig om in die voetsporen te treden. Gallagher zet de rol wat sterker neer en mist een beetje de natuurlijke kwetsbaarheid die Sheldon de rol meegaf maar niettemin een ijzersterke prestatie met vooral een uitstekende zangstem.

Ben Richards is de opvolger van Jason Donovan als Tick/Mitzi en ik was aardig onder de indruk van zijn prestaties in deze rol. Hij acteert en zingt overtuigend en is bovendien niet verkeerd om naar te kijken.

Australiër Ray Meagher speelt sinds kort de rol van Bob. Hij is vooral bekend als Alf uit de soap ‘Home And Away’ en speelde ook al in de Australische versie van ‘Priscilla’. Waarom hij deze rol speelt begrijp ik niet want van het enige nummer dat hij moet zingen, een korte reprise van ‘A Fine Romance’ bakte hij weinig en ging een paar keer gigantisch de fout in.

‘Priscilla Queen Of The Desert’ is zeer zeker een bezoek waard, al zat ik wel te denken hoe mooi het zou zijn om Kunze en Levay‘s ‘Rebecca’ in dit theater te kunnen zien !